nuffnang advert

Thursday, December 9, 2010

Jakarta - Bandung Part 3

Kisah kami di hari ke-3. Hari itu selesai sarapan di hotel kami terus ke Tangkuban Perahu. Allhamdulillah rezeki kami dapat harga tempatan untuk masuk ke sini..
Di sini bau belerang memang kuat ...menusuk hidung...aku takut je Batrisya tak tahan. Tapi keadaan disana yang berangin sejuk membuatkan bau belerang tu kadang-kadang hilang...







kami beli cenderahati utk kawan-kawan
ade mahal...ade yang murah...kene pandai-pandai bargain..

with my mama...

Selepas itew...masa yang kami semua tunggu-tunggu telah tiba...Kami ke Pasar Baru. Nak kesana bukan main macet okehh....

Pasar Baru ne besar...Ade 8 ting....Sampai sane kami makan di FoodCourt...Bak kata Supir kami..kene tambah tenaga sblm nak shopping, takut pengsan...hahhaah



Pemandangan dari Foodcourt

Di sini kami jadi pening-pening lalat sebab terlalu banyak sangat kedai. Kami tak tahu mana satu nak start dulu. Kat sini kami bajet nak beli kain-kain dan kain telekung...

Ini kedai pertama selepas kami baik dari pening-paning lalat...hahaha
Telekung di sini memang banyak pilihan dan warna. Sulam-sulam mmg terbaik...
Tapi kat sana memang famous la telekung warna-warna ne...Kalau pergi surau kat sane memang macam-macam warna ko boleh jumpa...Tapi telekung warna putih jugak pilihan kami.


Ini pulak tengah memilih kain-kain cotton dan kain lace...pada kawan-kawan yang mengirim-ngirim tu, aku mintak maaf banyak-banyak sebab tak sempat nak beli untuk korang..



Kat belakang tu semua kain-kain lace
Kami di Pasar Baru sampai la pkl 5..Sampai kedai tu tutup pintu separuh dah...kami tak habis-habis lagi

Lepas tu kami cergas ke FO...


kat sini nama FO nyer STAMP...banyak pilihan untuk baju budak-budak...


penat hokeh!





Selepas tu beli brownies di Kartika Sari






try aiskrim yogurt...sangat sedap..

Selesai semua kami makan malam dan terus pulang ke hotel...sampai bilik pengsan...hahaha

Begitu lah kisah secara rawak kami di hari ke-3 di Bandung....

1 comment:

wardah said...

oh seronoknya shopping. takpe takpe harus gigih saving ni.