nuffnang advert

Monday, November 22, 2010

Apa Tujuan Korang Berbloging?

Salam kawanku semua....Apa khabar....

Entry Jakarta - Bandung aku tak habis lagi....dah ade entry baru....Sorry la kawan-kawan, sebab aku ne macam malas upload gambar-gambar yang banyak...dah tu kene tunggu berjam-jam nak upload...aku tak ade kesabaran dalam bab-bab tu...tengok la bila ade kelapangan nanti pasti aku update ok!

Mari kita tukar topik sebenar yang bersesuaian dengan tajuk diatas....

Dulu kan sebelum aku tubuhkan blog aku ne(bersejarah btul) aku terlebih dahulu suka menjenguk blog-blog orang lain....sampaikan aku sendiri terjebak buat blog sendiri dengan tujuan untuk suka-suka. Sebenarnya blog ne pon kene ikut orang jugak...ade orang yang sentiasa berupdate blognya...ade tu seminggu sekali....Macam aku bila senang je(ikut mood)...

Kalau kita tengok sekarang macam-macam jenis blog yang tercipta di alam maya ne seperti...

1. Jual-jual online

Blog ne aku suka...Selalu aku servey-servey tudung, baju-baju untuk Batrisya yang cute-cute tu....
Macam-macam sekarang ne jual...kasut la, cup cake la....semua ade...

2. Kisah Hidup

Blog-blog sebegini sangat-sangat banyak...Selalunya cerita-cerita pasal anak-anak,...makanan-makanan, jalan-jalan makan angin...Ade jugak yang kadang-kadang menjadikan blog ne sebagai kawan untuk meluahkan perasaan...biasala...ko tak puas hati kat bos ke kawan ke ko boleh buat blog ne tempat mengadu la kiranya/lepas geram.... kisah kaseh sayang, kisah geng-geng...hahahah banyak lagi

heheheheh...

3. Gambar-gambar

Ada jugak blog untuk letak-letak gambar....mcm gambar-gambar yang telah di edit....Selalunya blog sebegini di kalangan photographer...

4. Resipi-resipi makanan

Ade jugak yang suka berkongsi resipi baru...kadang-kadang buntu jugak kan nak masak ape...kalau masak benda yang sama pon mesti bosan...kat blog jugak kita rujuk kan?

Ha begitu la kiranya kalau dah ade blog....banyak lagi jenis-jenis blog ne kan? Tapi terpulang la pada hak masing-masing jenis ape blog anda, tapikan bila dah berbloging tu etika harus la di jaga, yang lebih penting tidak menyentuh hal-hal peribadi org lain dan tidak menyinggung mane2 pihak

ok....itu saja siaran blog aku kali ne....tata;p

7 comments:

wardah @ fie shah said...

hahaha, blog aku adalah gabungan gambar+kisah hidup. bkn kisah peribadi ye atau kisah org lain.

~Lady JuJu~ said...

hahahaha...ada multiple choice tak linda..? A, B, C ke...sbb taktau nk kategori yg mane...hehehe..

tapi yg penting blog kite tidak ada unsur2 jahat spt mengata atau mengutuk org..ada pon part kite marah2 dan luahan je..

tak baik kan kutuk2 org...kan..kan..

aznee said...

lin, nape dade ko berombak ni lin? hahahahaha.

lynda said...

wardah- kiranya ko ne blogger yang beretika la...bagosss...

LadyJuJu-betul..betul..betul..heheheh

aznee- hish tah la...

SangRatoo said...

mmg masing² ada hak dlm blog sendiri..masing² ada pendirian kan..tapiii kalau nak ber BLOG sampai takde etika mengutuk atau menyindir org lain, baik tulis dlm buku je yg orang lain takleh baca!

Jehan Najib said...

aku ni blog carca marba... apa yg aku rasa nk dientrykan... aku bantai jek...

utk kenangan masa hadapan... cewah!

ZSqueenbee said...

Kak Linda, pia bru je follow blog akak pdahal dh lme tgk..hihi..best2 je cte..seriusly umh pink tu chomelll...sukeee...

blog pia suke cte sal pia n en somi..ade yg menyampah ade yg muntah hijau la tp yg best diaorg stil nk layan..yg penting xde kisah orglain.hihi..resipi adela..hihi