nuffnang advert

Friday, November 12, 2010

Percutian Kami ( Jakarta - Bandung) Part 1

Salam kawan-kawan.....berjumpa kita lagi di dalam alam bloging ini...hah saya masih dalam keadaan keterujaan lagi sebab baru balik dari bercuti...sedih, geram pon ade....Allahamdulillah kerna saya dan keluarga selamat pergi dan pulang ke tanah air...

Walaupun 2 ke 3 hari sebelum nak berangkat rasa takut sebab keadaan cuaca yang sekarang tak menentu dan perasaan risau sebab keadaan Gunung Merapi negara jiran yang sekarang sangat serius...Tapi sebelum kami berangkat, segala persiapan rapi telah diatur dengan sebaik-baiknya...

Kami berangkat dari rumah menaiki teksi ke KL Sentral, kami terus naik Skybus terus ke LCCT. Mama, Nadia n Illa dari Kajang naik Teksi...Tapi kan perasaan saya takut kali ne sebab takut nak naik flight...hahahah..tak tau kenapa....

Flight kami lebih kurang dalam 1.30 petang dan perjalanan kami lebih kurang 2 jam. Keadaan Batrisya kat dalam flight pulak memang tak duduk diam...dia tak nak tidur pon...Kene lah kami melayan kerenah dia...Aku pulak tak senang duduk sebab perasaan risau duduk dalam flight tu....huh ape lah aku ne....

mama cuak...
anak tak sabar-sabar naik flight...hahahah


Penat tau melayan budak kecik ne....
tengok muka aku...muka cuak

Sampai di sane biasalah kene cek Imigresen dulu dan diruang ketibaan, kedatangan kami disambut oleh Pak Geto dan Sari...
di Imigresen Indonesia

Kami di bawa pusing-pusing di sekitar Jakarta....sembahyang Maghrib di Masjid Istiqlal Jakarta, dan makan malam. terus ke Puncak.

di Kota Jakarta

Monuman Nasional Monas Jakarta
Masjid Istiqlal Jakarta...


Pada hari pertama kami bermalam di Puncak Bogor...Puncak Bogor ne kiranya macam Cameron Highland la kalau kat Malaysia...tapi lagi sejuk dari Cameron.....Tempat menginap kami pada hari itu di Villa Kota Bunga...

Ok next part 2 aku akan ceritakan pulak kami ke Bandung....Jumpa lagi

1 comment:

wardah @ fie shah said...

seronoknye batrisya. icha ok je,mak dia pulak yg cuak. haha