nuffnang advert

Tuesday, August 7, 2012

Screening Test

Assalam,

Minggu lepas saya ke Hospital Selayang, bawak si kecik Zandra buat ujian pendengaran( screening). Ujian ini wajib di buat sebab Zandra kira premature baby, lahir tercepat pulakkan....Ujian ini bertujuan untuk mengesan pendengarannya Zandra lebih awal. 

Tapi pada mulanya Audiologist kata Zandra tak perlu di tidurkan,asalkan dia duduk diam kiranya boleh la buat ujian screening ne. Tapi bila ujian tu di buat tangan kaki Zandra tak nak duk diam, makanya ujian yang pertama gagal.

Tengok tu dia tarik tudung kakak Audiologist tu....


Sekali lagi ujian screening ne di buat tapi Zandra kene tidur. Punya la payah hari tu dia nak tidur. Siap duduk kat dalam bilik kedap bunyi lagi supaya tak de bunyi bising-bising kat luar tu. Dalam 1 jam jugak la nak tidurkan dia. Bila dah lena baru la Audiologist tu dapat buat ujian screening ne. Tapi terdapat lendir(Zandra baru baik selsema) yang blok bahagian dalam telinga Zandra, Audiologist tak dapat nak kesan saraf-saraf dalam telinga Zandra tu.

Temujanji lain telah di buat, bulan September nanti kami lagi sekali akan ke sana untuk repeat lagi ujian ni. Harap Zandra betul-betul sembuh selsema nanti.

p/s: weekend kami hanya duduk di rumah, Batrisya kene Athma, Zandra pulak demam panas, selsema(lagi sekali menyerang), batuk complete set gitu...tsskkk tsskkkk...Mr.Bob pulak gastrik.
Cepat-cepat la sembuh buah-buah hati tuan punyer blog...


3 comments:

Anum said...

comelnya

ZSqueenbee said...

alolo comelnyee zandra...ooo mmg kne wat screning ye sis...bru tau

lynda said...

Anum : TQ, mama dia pon comel

ZSqueenbee: screening test ne selalu nya utk baby prameture atau demam kuning yg tinggi tu dan utk baby yg kene waded kat NICU masa lahir...