nuffnang advert

Friday, June 25, 2010

Kisah Pagi Ini....

Hari ini kami telah ambil Time Off untuk menghantar mama ke LCCT. Mama pergi bercuti ke Padang dengan kawan-kawannya. Flight mama pada pukul 7.30 pagi dan kami telah bertolak pada pukul 5.20....
Perjalanan pada mulanya sangat-sangat lancar dengan menggunakan jalan belakang rumah dan terus sambung ke highway LEKAS. Kami exit di Nilai/Labu untuk ke KLIA, tapi malangnya kami terlepas simpang masuk KLIA ...Tapi kami masih tak perasan lagi waktu itu kami dah terlepas simpang KLIA, kami pon terus masuk ke highway PLUS SELATAN...makin lama makin jauh perginya kami...Tak sampai-sampai simpang ke KLIA pon. Memang sah kami dah terlajak sampai ke Seremban. Mama cakap kita ne macam nak balik Melaka je....heheheheheh
Kami terpaksa Exit di Seremban dan pusing balik menuju ke arah KL....memang jauh sangat, kena berpatah balik. Waktu ne jam dah 6.10pagi. Dalam fikiran aku, aku kesiankan mak aku yang akan terlepas flight dia dan duit mama akan burn macam tu je...itu saje yang aku fikirkan sepanjang perjalanan kami....Tapi lagi kesian kat mama, ape tah yang dia fikirkan pulak....Aku tak tengok pon muka mama....kesian, tak sampai hati....
Mr.Bob pulak memecut kereta dengan lajunya....sesekali aku ingatkan dia jangan laju-lagu sangat sebab waktu tu hujan, lori pulak memang banyak...Mr.Bob waktu itu memang drive sebaik mungkin dengan harapan mama sempat naik flight dia. (dah all the best la kiranya)...
Dengan keadaan jalan waktu itu basah dan hujan, penglihatan kami di dalam kereta agak kabur....Setiap signboard kami baca dengan teliti, takut terlepas lagi simpang nak ke LCCT...
Kenderaan agak banyak ketika itu maklumla dah hampir pkl7 pagi, ramai nak pergi kerja...
Bebaik sampai di LCCT mama dengan lajunya berlari ke Kaunter check-in dan aku mengekorinya dengan beg mama. Sampai di Kaunter check-in mama terus tanya pada budak kaunter tu sama ada masih boleh lagi ke tidak....Allhamdulillah masih boleh lagi check-in....Selesai semua urusan di kaunter aku terus teman mama di pintu depature.....
Huh...tarik nafas dalam-dalam sambil jalan menuju je kereta... Bukak pintu kereta terus Mr.Bob kata, Ok tak? aku anggukkan saja.....Habis semua plan kononnya bila sampai LCCT boleh sarapan sama-sama dengan mama...Tapi apa boleh buat, perjalan kami banyak terbuang di sebabkan tersalah jalan.
Peristiwa ini buat pengajaran pada kami. Harap-harap di masa akan datang perkara ini tidak berulang lagi, lepas ne kami perlu lebih berhati-hati...

No comments: