nuffnang advert

Wednesday, June 11, 2008

HOLIDAY.... YYUUHUUUUU

Cuti sekolah lepas aku bersama keluarga bercuti di Langkawi. Ini kali pertama kami bercuti bersama-sama. Kami semua pergi naik bas ekpress di Station Duta sampai ke Kuala Perlis. Perjalanan memang jauh..kami semua tak pernah jalan jauh-jauh macam ne..paling jauh pun balik kg kat Melaka 2jam je..Pergi Holiday kali ni memang best semua nyer kami prepare sendiri, dari cari hotel, kereta sewa tempat makan kami redah je.
Yang kelakarnya sampai di jeti Langkawi kami terus pergi jumpa En Mat(tauke kerete sewa). Bila mak aku mula nak drive kereta, dia jadi takut sebab kereta yang mak aku bawa tu manual. Mak aku dah lama tak drive kereta manual..dah biasa bawa kereta auto je... Nampak la muka mak aku lain masa tu, dengan tempat Jeti tu yang banyak kereta hon kat kereta kami. Tapi lama-lama ok jugak la mak aku drive walaupun slow sangat.
Habis merata kami jalan, sampai masuk kampung-kampung orang. Tapi kali ne semua tempat kami pergi. Kami berkesempatan pergi ke pulau-pulau seperti Tasik Dayang Bunting, Pulau Lang dan Pulau Pasir Putih. Di Pulau Pasir Putih, aku dengan adik-adik mandi sakan sebab air lautnya jernih sangat...
Mungkin untuk tahun depan pula kami akan bercuti di tempat lain insyaallah ade rezeki...Syukur allhamdulillah kami pergi dan pulang dengan selamatnya walaupun masa balik ke KL bas ekpress tu laju sangat-sangat sampaikan aku tak dapat tidur.
adik2 aku naik cable car..aku n Mamatak naik sebab takut..tinggi sangat
kiri: Ila(adik bongsu) n Nadia(adik no2)


Tak tau ape nama tempat ne...tapi sebenarnya kami berhenti di Petronas dan
mengambil gambar kapal-kapal layar yang dekat kat situ
kiri: Amira(adik no3), Ila, Mama n me


Tengah menunggu bot nak pergi ke pulau-pulau di Pantai Cenang

me(hati riang)
Waktu menaiki feri dari Kuala Perlis ke Langkawi


1 comment:

Anonymous said...

linda...nape xcite pengalaman pahit hp jatuh dlm air kt jeti?hehehe.. :p