nuffnang advert

Wednesday, May 28, 2008

BALIK KAMPUNG


Pada cuti wesak lepas 17-20 May aku bersama bakal mertua dan bakal adik-adik ipar aku pergi balik kampung mereka di Batu Pahat Johor. Kebetulan hari tu ada kenduri kahwin.. Seronok sangat sebab tak pernah sampai Batu Pahat. Orang-orang di sana ramah-ramah sangat. Boleh di katakan kebanyakan penduduk di Batu Pahat ni dari keturunan Jawa dan Banjar. Keluarga bakal mertua aku ni dari Katurunan Banjar, bila mereka bersembang diantara mereka adalah ayat-ayat yang aku langsung tak paham. Aku bermalam di rumah nenek di Sri Medan dan Majlis perkahwinan berlangsung di Tongkang Pecah. Bila blik kampung ne aku sempatlah berjalan-jalan dan pergi shopping di Air Itam, Bandar Batu Pahat dan Pasar Pagi Parit Sulong. Dekat sana makanan yang sangat aku tak boleh lupa iatu SOTO..memang sedap dan ada classsss...tak sama dengan SOTO kat KL ne....boleh di katakan sarapan, lunch dan makan malam SOTO je...tak jemu langsung.




masa makan malam ramai-ramai

kiri: Shukur(tunang Dayah), Naim(adik ipar), Dayah(adik ipar) n Bapak




kiri: me n manje(adik ipar)


Suasana Pasar Pagi Parit Sulong
kanan baju oren: Bob(tunang)

Anyway thanks to bakal mertua dan adik2 ipar yang yang sangat sporting. Satu pengalaman baru bila sudah berjumpa dengan bakal-bakal sedara mara ne....Lepas ne selalulah aku balik Kampung...hahaha